Dlaczego warto korzystać z portali podatkowych

Przez wypełnieniem rocznego rozliczenia podatku za 2014 rok, warto zapoznać się z podstawowymi informacjami na temat bieżących przepisów podatkowych. Obecnie nie jest to już wiedza tajemna, dostępna jedynie doradcom podatkowym. Coraz częściej w internecie można znaleźć profesjonalne porady i artykuły na ten temat. Pomocną dłoń do podatnika wyciąga również Ministerstwo Finansów, które w tym roku uruchomiło specjalną stronę, na której znajdziemy wszystkie niezbędne informacje pod jednym adresem. Zawsze warto również odwiedzić portal podatkowy Pitax.pl.

Podobnie jak do tej pory na portalu znajdziemy różne przydatne aplikacje. Przede wszystkim program e – Deklaracje, dzięki któremu szybko i wygodnie wypełnimy PIT przez internet. Oprócz tego przydatnymi narzędziami są kalkulatory, za pomocą których dokonamy niezbędnych obliczeń oraz  kalendarz z wszystkimi niezbędnymi terminami. Przy rozliczeniu podatku dochodowego bezcenny będzie kalkulator PIT, który po wprowadzeniu danych, dotyczących uzyskanego dochodu bądź poniesionej straty, wskaże nam kwotę do zapłaty lub podlegającą zwrotowi. Uzyskane obliczenia należy wpisać we właściwe pola formularza PIT. Możemy także skorzystać z kalkulatora VAT oraz równie przydatnego kalkulatora wynagrodzeń.

Portal podatkowy to także pewne źródło informacji na temat zmian w przepisach podatkowych, a także niezbędnych danych adresowych  jednostek administracji podatkowej i celnej oraz organizacji użytku publicznego. Te ostatnie będą nam potrzebne, jeśli zdecydujemy się przekazać 1 proc. naszego podatku na określony cel. Nowością na portalu, która będzie dostępna już w 2015 roku będzie część dostępna wyłącznie po zalogowaniu. Każdy podatnik będzie miał bezpośredni dostęp do swojego konta podatkowego, za pośrednictwem którego będzie mógł wysłać deklarację, a także wysłać do urzędu lub odebrać drogą elektroniczną konkretne pismo. Na naszym kocie możemy też w każdej chwili sprawdzić status prowadzonej sprawy. W ten sposób bez zbędnych telefonów i wizyty w Urzędzie Skarbowym załatwimy większość formalności, związanych z podatkami.