PIT 28 online i ryczałt ewidencjonowany w program PIT — podstawowe informacje dla podatnika w roku 2017

Rozlicz PIT przez Internet, jeżeli uważasz, że Twoja deklaracja PIT 28 to rozliczenie proste, krótkie wygodne — z zastosowaniem współczesnego oprogramowania podatkowego rzeczywiście taka się stanie.

Rozlicz PIT tegoroczny przy użyciu formularza PIT 28, jeżeli korzystasz z ryczałtu jako formuły podatku dochodowego. Ryczałt opłacany od wartości przychodów ewidencjonowanych, bo z tą postacią podatku wiąże się wspomniana deklaracja, standardowo znajduje zastosowanie przy prowadzeniu działalności gospodarczej oraz różnego rodzaju umowach wywodzących się formuły najmu, podnajmu itd. Nowoczesne rozliczenie elektroniczne sprawi, że deklaracja PIT 28 nie będzie powodować najmniejszych trudności w tegorocznym w rozliczeniu podatkowym. Rozlicz PIT 2017 online, a swoje roczne rozliczenie w najprostszych przypadkach zamkniesz nawet czasie kilku minut.

Ryczałt jako opodatkowanie niesie ze sobą kilka warunków, o których warto pamiętać w okolicznościach przystąpienia do tej formy rozliczenia — pamiętając o nich, zapewnimy sobie bezkolizyjne rozliczenie podatku dochodowego (rozlicz PIT online dla pełnej optymalizacji zeznania). Pierwszym z nich jest konieczność zgłoszenia organom administracji podatkowej chęci podjęcia tego obciążenia podatkowego jako podatku dochodowego właściwego naszym aktywnościom ekonomicznym. Powinniśmy to uczynić przed 21 stycznia każdego roku, w którym zamierzamy rozliczać się ryczałtowo. Jeżeli w wyniku specyficznych okoliczności, w których rozpoczynaliśmy działalność, została ona rozpoczęta w czasie trwającego już roku podatkowego wciąż mamy możliwość zakwalifikowania się do podatku dochodowego w postaci ryczałtu i deklaracji PIT 28. Ażeby z tej możliwości skorzystać, należy poinformować urząd o formalnym rozpoczęciu naszej działalności do ostatniego dnia poprzedzającego początek aktywności naszego biznesu, ale także przed zanotowaniem jakichkolwiek przychodów. Gdybyśmy korzystali już z rozliczenia ryczałtowego w latach ubiegłych, a wciąż byli zainteresowani tym rozliczeniem — nie musimy robić nic — kontynuujemy działalność jako ryczałtowcy w bieżącym roku bez żadnych dodatkowych formalności.

Korzystając z zalet rozliczenia deklaracją PIT 28 oraz ryczałtowej postaci opodatkowania nie należy zapominać o specyficznych dla tej formy opodatkowania ograniczeniach. W szczególności dotyczą one możliwości zastosowania ryczałtu w spółce (musi obejmować wszystkich wspólników a) oraz umów najmu itp. w ramach działalności gospodarczej (brak możliwości rozliczenia ryczałtowego).